Manga-animefever

Alla inlägg under oktober 2013

Av Hime-sama c: - 30 oktober 2013 10:49

Konnichiwa!

det var nåt igår jag kom på jag ville prata om men glömt >__<

så istället pratar jag om en stad i Japan som heter: Akihabara

 

ahhh... en stad full av otaku nördar och annat  

staden är full av otaku shops och game shops och maid cafe och cosplays och annat som

bara en japan nörd gillar, allas otakus dröm att åka till !

och den säljer också annat som datorer, kameror och annar elektro  

en elektro shop i akihabara:

 

en maid cafe i akihabara:

 

en cosplay affär i akihabara:

 

(föresten så förlåt för dom dåliga foton men kunde nt hitta bättre ..)

en otaku store i akihabara:

 

en manga affär i akihabara:

 

och ja.. andra saker som finns där ^^

det finns många andra häftiga saker där men det kan ni söka själva  

men en dag ska jag åka dit !

aja så det var det inlägget, ska gå nu och vänta på att min pappa kmr så att

jag kan åka till malmö och köpa ett spel, Sayonara!

 

Av Hime-sama c: - 29 oktober 2013 13:16

Konnichiwa!

jag hoppas verkligen att tåget till malmö funkar och att jag kan gå till den shock affären

idag  

jag vill verkligen köpa något emo/rock aktigt  

och sen så vill jag bort från mina föräldrar.. dom är så jobbiga med sina: städa huset elr

tvingar mig att äta mer..

och min pappa tog min mobil igen igår utan att jag gjorde nåt, och på mobilen

var det den enda sättet att titta på anime, för datorerna här

hemma funkar nt.. så jag blir utan anime en lång tag  

(sånt är livet hos mig, kan nt köpa otaku saker, får nt köpa nåt från internet,

får knappt gå på konventer och kan nt titta på anime varje dag.. tur

jag har otaku vänner i datan ^^)

aja ska sticka nu, Sayonara!

 


>3<

Av Hime-sama c: - 28 oktober 2013 08:46

Ohayo!

kmr nog nt kunna fixa bloggen ;3; den andra datan funkar nt så bra och så

denna kan jag typ inte..

men vi får se C:

aja så jag har nt bloggat på länge för att jag har nt haft nåt speciellt att blogga

om..

 

men aja jag kan säga mina saker jag ska göra denna vecka,

idag ska en av magdas kompis komma sen så ska jag till mina kusiner och

imorgon ska jag med min syrra till emporia, först till en butik som heter shock  

sen på onsdag ska jag kanske ut igen med familjen och sen dom andra dagarna ska jag bara

titta på anime och annat  

men aja ska sticka nu eftersom min syrras kompis kmr nu, Sayonara!

Av Hime-sama c: - 20 oktober 2013 16:57

Konnichiwa!

förlåt att jag nt bloggat men har haft mkt att göra och haft prao och sånt ;u;

men ska skriva lite om anime c:

som ni ser på rubriken har jag börjat att titta på den  

 

det handlar typ om en tjej (hon i mitten ofc) som heter Mirai Kuriyama

som är den där sista jägaren av world spirit nånting..

och han killen med gult hår är en sån youmu  

och hon jagar efter en sån hollow shadow för att hämnas tror jag, och så dom 2 andra är syskon och

är också såna youmu tror jag ewe" oh juste, han i gult hår (akihito kanbara) är bara en

halv youmu och halv människa C:

och dom kan bara se såna monster från spirit världen och varje gång dom fångar

en tar dom den till en kvinna som ger dom pengar beroende på hur

svår den demonen var.

(Varning: skrev detta vad jag förstod på hela den animen, ni själva

kan läsa från andra info sidor elr nåt C: )

så ja.. jag gillar faktiskt det animen  

men annars så ska jag klara ut denna veckan sen är det höstlov nästa vecka!

ska spendera den med att kolla på anime,rita,youtube och annat ~

men aja mst sticka nu, (känns som att jag har glömt att skriva nåt) men

aja Sayonara!

 


Av Hime-sama c: - 10 oktober 2013 20:06

Konbanwa!

som ni ser på rubriken så får ni svaret till vrf jag nt bloggat..

men ja så just nu är jag äntligen klar med alla läxor .__."

så jag tänkte göra en blogginlägg ^^

nästa vecka ska jag prao på min mammas jobb, på ett ålderomshem... kul  

har just nu ingen särskilt anime jag vill titta på.. vill det men känner mig bara helt trött ..

men aja, snart är det höstlov och jullov så  

annars så så jag ju att jag skulle redigera min blogg på höstlovet så hoppas ni tittar

på min blogg under höstlovet då, men nu

ska jag lyssna på musik och träna på att rita, Sayonara!

 

en bild på ravio.. oj menar Raviallie xDD (tror jag ewe")



Av Hime-sama c: - 5 oktober 2013 17:32

Konnichiwa!
(Skriver genom mobilen)
Så jag fick åka till kodachikun 8DD det var jättespännande och häftigt >w<"
Fick tyvärr nt ha på mig dom kläderna jag skulle ha på mig från pappa men det var kul ändå ^^
Lite bilder c:

skriver på datan nu xD dom 4 första bilderna var det jag köpte och dom andra

lite runt i konventen C:

har en liten video också:


  men aja ska sticka och sova nu typ, Sayonara!

 

Av Hime-sama c: - 3 oktober 2013 16:38

Konnichiwa!

gomen för att jag nt varit inne och bloggat på länge men man

har sina problem   .......

nä men jag listade ut idag hur mkt läxor jag har typ och jag vet nt.. känner mig

bara helt ..

  

men jag gjorde nåt igår så att pappa fick damp och sa att jag nt fick sticka till

den konventen  

och sen så är jag lite depp för att en kompis i datan nt vill svara mig .__."

så ja C:<

men annars så ska jag på höstlovet fixa om lite min blogg typ och annat, annars så får jag

säga adjös tills dess (sorry för denna konstiga inlägg)

        

Presentation


Håller kvar denna blog för nostalgin (jag kommer inte ändra utseendet i min blogg från 2016)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Klicka på bilderna för att komma till mina kanaler ^__^ 

 

   

Besöksstatistik

Adventure Time - BMO

Translate here! ^^

Bloggar ^___^

Deep stuff ~


Ovido - Quiz & Flashcards