Manga-animefever

Alla inlägg under oktober 2014

Av Hime-sama c: - 31 oktober 2014 10:13

Konnichiwa!

idag är det halloween ! (det är det väl..   )

men aja igår ritade jag en halloween bild:

       

jag kunde ha varit mer kreativ men aja, jag tycker jag gjorde bättre än mina andra halloween bilder..

 

men det enda jag avskyr med halloween är alla dom häftiga halloween sminken många gör, som denna:

 

har alltid velat göra en sån hära målning ~

och hittade också en snygg touka cosplay !

 

visst var den häftig, dom gjorde bra med blodet och hennes ögon   

men aja, ha en bra halloween och hoppas ni andra kan fira det med era vänner fär jag själv ska

bara vara hemma och kolla på halloween filmer/serier som AHS

Sayonara!

min favorit version av this is halloween ~





Av Hime-sama c: - 28 oktober 2014 00:08

Konbanwa!

så min ritplattas penna vill fortfarande inte funka.. så jag får väl fråga någon i skolan..

aja till annat så ville jag prata om en del från tamako love story:

ni vet denna delen:

 

så kom ju den låten, och original låten från den är denna:

jag kände igen låten direkt när jag hörde den i filmen, och låten kommer från en annan film också:

 

jag sjöng med också den från tamakos film ~


men aja så.. denna höstlov kommer vara bra för att mina föräldrar jobbar tills typ 3 på eftermiddagen så

jag kan spendera det med att kolla på anime och ja ni vet ~

men 2 PS bilder jag gjort sen måste jag dra och sova så jag inte åker in i sjukhuset som

jag gjore när jag var mindre:

   

(jag kan säga att nagisa kunde jag ha varit mer kreativ på men aja)

Sayonara!

Av Hime-sama c: - 24 oktober 2014 23:17

Konbanwa!

det är äntligen höstlov !

ska spendera det med att köpa ritplatta, skor, kläder, anime, tv-serier, filmer, musik och rita ~

...



men aja så jag längtar tills kodachikun så jag kan ha denna ~

lite andra mobil bilder:

 

(den nya grejen som går runt på FB )

 

(nagisa var så himla jahdfakjdd här   )

 

(gjorde denna på tumblr och fick detta... proud ~ )

 

(vill ha dom hära tröjorna ! )

 

(en sån mobil lock screen, spara den om ni vill så kan ni ha den som bakgrund

för vem vill inte ha en het butler ! )

 

(in love with these 2 ~ )

 

(eren var så jävla kawaii här ~ )


aja det var det typ.. ska inte göra något mer särskilt.. men en av mina favorit låtar just nu sen

blir det bye!

Sayonara! 

Av Hime-sama c: - 20 oktober 2014 16:54

Konnichiwa!

så, tamako love story är äntligen uppe med sub !

 

men man kan bara downloda den just nu men många kommer säkert lägga upp

videon på sidor och sånt så ska vänta tills dess   

egentligen gillar jag inte love och sånt för det får mig tänka på hur forever alone man är..

men jag kan inte avstå för det är så sött och ja ~~   


annars så OJ halloween maskeraden börjar ju nu denna veckan i min skola !

måste fråga min pappa om jag eller om han kan köra mig till shock ~

annars så har jag inte mycket att säga.. förutom att the walking dead är så jävla spännande just nu !

tyvärr har jag blivit spoilad om vad som kommer hända med beth...

men nu måste jag säga Sayonara!

 

Av Hime-sama c: - 15 oktober 2014 17:35

Konnichiwa!

okej jag vet att jag pratar för mycket om min vardag men som sagt innan så har jag

ingen annan att prata om detta så förlåt men ska faktiskt skriva nåt mer intressantare längre ner i inlägget ~

så idag var jag social igen, tyvärr var det väldigt varmt i det klassrummet och jag själv var varm

för jag fick lite ångest   

men jag pratade med 2 killar och den ena var hela tiden social och jag som sagt hade ångest, och panik och tänkte

inte alls så jag var lite uppspelt och var helt weird ...

och sa vissa grejer som jag ångrar att jag sa ...

så jag hoppas inte att dom tycket mindre om mig för hur jag var .. 

till exempel så sa en kille till killen bredvid mig att hans skratt kunde hjälpa dom som hade cancer

och då försökte jag komma in med också nåt roligt och sa: ja, vi sätter dig i afrika så kan du skratta där

 

wow.. att jag sa det dära... hoppas ingen tänkte på det sen...


men jag ville prata om det andra nu men jag har faktiskt inget så måste gå och göra

läxan, Sayonara!

för er som redan sett filmen 5 centimeters per second, här är en HD video av den filmen tyvärr utan

sub men alltid fint att se detaljerna på naturen och sånt !

Av Hime-sama c: - 12 oktober 2014 17:55

Konnichiwa!

så som ni ser på rubriken så har jag haft en tråkig helg, min kusin från

tyskland har kommit och hon har varit här hela helgen.. och ja.. hon är tråkig 

 

så jag har fått stå ut med henne för att min storsyrra har ju vänner så hon stack till dom

istället, och jag som tänkte titta på anime denna helg   

men jag slapp undan lite idag genom att säga att jag måste göra läxan så nu sitter hon och

spelar ps3 istället ~


men aja, halloween kommer snart och i min skola ska dom ha en maskerad dag!

 

jag funderade att gå som zombie eftersom jag har redan ögonen till det, haha, eftersom mina ögon ser helt

döda ut   

nä men problemet är att tänk om många från min klass inte kommer klä ut sig och tänk om alla ser

mer klädd ut eller tänk på alla blickar man kommer få   

så jag funderade att bara gå dit med några zombie liknande kläder som jag kan hitta i shock, det är bara att vara

kreativ men många på min skola är mycket kreativare än jag, men det är ju trots allt en kreativ skola ~

men nu ska jag inte prata vidare om mina problem, Sayonara!

säsong 2 av TG ks redan komma i 2015 !




Av Hime-sama c: - 8 oktober 2014 21:15

Konbanwa!

innan jag pratar om min header så vill jag bara säga att jag lyckades idag!

jag lyckades att vara social   

men nu till min header:

Credit goes to the owner, i own nothing in this picture, i´ve only created it.

 

*host* så... jag ska försöka förklara del för del, vi börjar på vänster, där la jag till bara lite grejer som

beskriver mig som den "lonely but fabulous" eller unicornen och annat, och pewdiepie betyder att jag gillar youtubers

och sen så rikka

som betyder att jag gillar anime och den autografen längst nere till vänster är ariana grandes autograf


star wars betyder att jag har kollat på star wars när jag var liten och har spelat star wars spel

så man kan säga att det var en liten del av min barndom och att jag gillar tv-serier

och självklart marvel, älskar historien om marvel och karaktärerna !


sen har vi lite annat åt höger, som hörlurarna som betyder att jag gillar musik och skelettet betyder

att jag gillar skellet   

och ritningen där nere till höger betyder att jag gillar att rita ~


sen så tumblr ofc ! och killen som sjunger är brendon från bandet panic! at the disco, och som betyder att

jag älskar band !

och lite galaxy i bakgrunden eftersom jag älskar galaxy !



såja, det var lite om varför alla dom grejerna finns, nu måste jag gå, Sayonara!

 

visste ni att dom ska göra en film om kikis expressbud, det finns redan en trailer, fast den filmen kommer

nog vara weird... titta själva ~



Av Hime-sama c: - 7 oktober 2014 18:54

Konbanwa!

jo så jag undrar för mig själv varför jag fortsätter ens blogga när ingen ändå kommenterar jo!

det är för att jag vill prata ut grejer som jag inte kan annars

göra för i have no friends    

men annars så är killarna i min klass roliga, dom brukar skrika runt "senpai notice me"   

och så gillar dom också weirda grejer !

men jag ska försöka att lägga undan min social anxiety och försöka att skaffa vänner!    

lite tips på hur du kanske kan vara mer livlig och social:

- bry dig inte det minsta vad andra tycker om dig, är dom någon president som ska

bestämma över dig, well säg till dom fuck you och va dig själv !

 

om någon säger något fult till dig bara svara tillbaka: tack eller jaja vem bryr sig eller bara fortsätt

därifrån, om du fortsätter sådär så kommer dom tröttna !

 

tro mig, jag vet hur svårt det är att försöka vara social men det är bättre att du försöker.. annars

kommer du ångra precis som jag gjort så många gånger...

 

bara var dig själv, det finns alltid en skola där det finns ungdomar med samma smak som du!


jag har egentligen massor av fler grejer att säga men vi tar det där
och det bästa med gymnasiet just nu är att hur weird du än är, så lämnar ingen en!


men måste gå och typ plugga, Sayonara!

 


Presentation


Håller kvar denna blog för nostalgin (jag kommer inte ändra utseendet i min blogg från 2016)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Klicka på bilderna för att komma till mina kanaler ^__^ 

 

   

Besöksstatistik

Adventure Time - BMO

Translate here! ^^

Bloggar ^___^

Deep stuff ~


Ovido - Quiz & Flashcards