Manga-animefever

Alla inlägg under maj 2015

Av Hime-sama c: - 31 maj 2015 00:13

Konbanwa!

så i fredags fick jag svaren för matten och självklart var det ett F ... och jag var nära på att gråta när jag

fick veta det men var i klassen så jag höll in mig, och sen istället för att lyssna på sorlig musik lyssnade

jag på lite mer uppmuntrande musik, kände mig lite bättre sen när läraren sa att han skulle ge

mig ett par uppgifter att göra över sommaren så om jag klarar dem så kan jag klara matten, skulle också få lite hjälp i början när jag börjar skolan efter sommaren

   


men sen så på sista lektionen i fredags så kunde man gå om man var färdig med en grej, men jag och en kille stannade och sen började vi prata, han var intressant att prata med och vi hade samma humor, men sen när vi båda var påväg ut från skolan så sa mumlade han "eller har jag glömt den... ah! juste jag glömde den boken, ja men vi ses ha det bra"

då insåg jag att han försökte gå ifrån mig eftersom innan hade han sagt att han hade typ en buss han behövde skynda till.. och hans ursäkt var ganska lamt.. så ja blev deppig igen.. jag hatar att vara ivägen för människor men idag tänkte jag försöka komma över det men failade

    


men annars så nu kollar jag på kill la kill, och ritade, jag vet äntligen hur man färgar i sai, iallafall med lineart !

men nu måste jag gå och lägga mig, ska fortsätta med ritandet imorgon ~

Sayonara!   

       

but it´s sooo true XD



Av Hime-sama c: - 28 maj 2015 18:12

Konnichiwa!

känns som jag inte har bloggat på ett tag   

jo matten gick... dåligt (.___.) har inte fått svaren för betygen men det kändes som det gick dåligt..

jag kunde typ inget och jag hörde lite vad min klass pratade under rasterna och jag bara:

det där skrev inte jag?? var det så man skulle göra?? jag skrev något helt annat??

så ja.. men men vi får hoppas det blir ett E   

annars så är imorgon den sista dagen att lämna in sina läxor som man inte gjort tidigare så jag håller

på med det nu, jag får bara lite damp med att jag inte vet hur man färgar i SAI, jag har kollat på tutorials

men

fattar fortfarande inte (;;__;;)


imorgon tänkte jag kolla på AHS, har inte gjort det på länge, och anime och så har min pappa köpt serien F.R.I.E.N.D.S

ni vet den gamla, jag sa till honom att köpa star wars egentligen men tydligen inte   


aja, nu måste jag fortsätta med mina läxor, Sayonara!

 



Av Hime-sama c: - 19 maj 2015 15:04

Konnichiwa!

så just nu sitter jag i skolan, jag skulle ha mattestöd men vet ni vad... jag har glömt alla mina matte grejer som jag behövde idag...   

så jag är ganska arg för jag slutade 2 idag så kunde ha varit hemma tidigare men nej

egentligen vill jag bara någon annanstans, till någon och inte hemma för det är lite dystert hemma nu.. ingen har dött haha)

men ja.. jag kan faktiskt gå hem till en från min klass men jag tror inte jag kan fråga mina föräldrar just nu   

men imorgon har jag NP matte och det kommer vara ganska länge... hoppas det går bra för mig, ska istället försöka plugga lite hemma (._.)

men nu har jag ont i magen och måste hinna med mitt tåg så Sayonara!


Av Hime-sama c: - 18 maj 2015 17:10

Konnichiwa!

okej idag var det inte så roligt att vakna för ja.. lite familje grejer hände och jag

har så mycket i hjärnan att jag vill bara prata ut.. funderar någon gång att gå till skolkuratorn..

men istället är jag här och ska försöka tänka på annat, vet inte om jag sagt det men jag har kollat klart på tokyo ghoul !

slutet var jättesorligt asså    typ allt bara gick neråt.. så just nu längtar jag tills säsong 3 kommer, jag tror den

kommer ut någon gång under 2016   


men idag hade jag också mitt första matte NP, det var muntligt och det gick väl ganska bra, jag kollade sen med matte läraren och jag hade fått 3 E av 4 och ett C så det var bättre än vad jag trodde !

nu kommer bara skriftliga som är på onsdag   

men idag ska jag göra en svenska läxa och sen lite av en samhälls läxa och lite matte, idag var det mattestöd

men jag var jättehungrig och hade ont i magen och ryggen och så var jag ju lite deppig så kände inte för matte..

men jag borde nog gå och börja med mina läxor, Sayonara!

 

Av Hime-sama c: - 13 maj 2015 21:05

Konbanwa!

ja matte NP nästa vecka kul kul... ugh varför ska matte vara så svårt? jag önskar jag vore någon nörd i läxor

det är fan coolt att kunna saker men nä här kommer jag och inte kan någonting !?   

(haha sorry var på ganska dåligt humör idag..)


men jag ska försöka att fokusera på matte från och med imorgon, ska inte försöka rita eller titta på någon serie

och sånt, det kan jag göra efteråt ..   

(men det är lite svårt när typ halva min klass är så bra på att rita och kan typ alla serier och alla namn på karaktärerna i dem och jag känner mig helt efter och är rädd om någon frågar mig något så kommer jag inte kunna fatta dem och dem kommer tro jag är en fake person ugh)


men det är mina föräldrar som gör att jag inte kan göra vissa grejer, dem tänker bara på läxor och arbete..

jag hör många i min skola prata om hur dem bara spelar när dem kommer hem eller sover eller ritar hela dagen eller kollar på serier en hel vecka... like what, vad är det för föräldrar??


jag måste liksom kolla om ett par serier och kolla på serier och kolla om på filmer och kolla på filmer och träna på att färga och rita och kolla på anime och kunna så många namn och adjadhjwaa   


och denna dator suger, den har fått någon jävla virus och nu är den seg och massa reklam poppar upp hit och dit

så jag måste köpa en egen dator men vet inte vilken (.__.) .. jag har försökt scanna datorn och sånt men inget funkar så idk (varför tänker du hjärnan för mycket ugh ugh)


(jag hade kunnat säga mer svärord här men sänker ner det lite ~)


Haha, men det borde väl räcka, var lite arg och ledsen idag så ville bara ta ut lite grejer för jag har typ ingen annan att prata med om mina ensaker, så Sayonara!

   

men kolla på denna animationen asså omg så underbar jag dör ajakwdjak

    kolla så detaljerat och snyggt dem gjort det jag orkar inte! kolla vänstra och högra handen, kolla fingrarna och svärdet hur den svänger och att den glimrar från mån ljuset ohhh ~~~


Av Hime-sama c: - 11 maj 2015 19:40

Konbanwa!

så idag började jag skolan 10 över 10

men ingen hade sagt det till mig så jag vaknade halv 7...

men annars så kom hem sent idag, kl 7 faktiskt, slutade sent och var sen på mattetsöd

och sen stack jag och köpte ett ritblock, så när jag kom hem och skulle precis börja med en svenska läxa gick

jag först in på min blogg för att kolla om något nytt hänt, och jag hade fått en kommentar av en beundrare som läser min blogg och omg jag blev faktiskt jätteglad ~

   

ni kan kolla in hennes blogg: Lifeasgabriella

hon har till och med mig som en sån länk man kan trycka på i huvudmenyn på vänster sida och det står "Min idol <3"

så tack så väldigt mycket   


men det var mest det jag ville säga, ska nu fortsätta att göra svenska grejen, Sayonara!

   

(denna gjorde jag lite snabbt på min bild lektion idag och jag blev faktisk imponerad över hur bra jag ritade där)




Av Hime-sama c: - 10 maj 2015 21:19

Konbanwa!

just nu sitter jag och övar på att färga ansiktshud, att göra en bra och typ realistisk ansikte är jättesvårt    

är inte färdig (tror jag ska börja på en ny) men såhär ser det ut nu:

 


måste köpa ett nytt ritblock så jag kan träna på att rita med penna ~

men annars så har jag kollat klart på zankyou no terror [ SPOILER VARNING NU ]

och slutet var inte som jag väntat mig, jag visste att dem 2 killarna skulle typ dö men var dem tvungen att skjuta my precious twelve   

och jag älskar dem här 2 låtarna:

(jag kan ha rätt så blandad musik smak, gillar inte bara rock ~)


men jag stressar nu mycket med NP matte.. klarar jag inte den så kommer jag få göra en liten kompletering så jag åtminstone får E, för jag är nära men kan ändå få ett F och det kommer göra mig så ledsen   

men ska försöka kämpa !


men har inte så mer att säga, måste gå nu så Sayonara!

 

*gråter för bilden*



Av Hime-sama c: - 5 maj 2015 13:22

Konnichiwa!

så jg kom typ nyss hem och ska försöka packa ut lite grejer så inte min pappa tjatar om det sen.. 

annars så har det varit bra! jag firade min kusins konfirmation och resten av dagarna var jag med min kusin, hon då som hade konfirmerat sig, och hennes storebror som jag brukar slåss med, fast nu var han mest jobbig så jag

försökte säga åt honom att sluta men han fortsatte   


men bilder och en video tar jag en annan dag, nu är jag för trött... imorgon är det direkt skola också så måste

sova tidigare idag, var ju typ vaken hela natten eftersom jag och min familj skulle ta det tidigaste flyget   


då när vi skulle åka förra veckan i tisdags så var jag jättenervös för flyget, men då när den åkte så var

det faktiskt coolt, förutom att man blev sjuk i typ hela den veckan jag skulle vara i mitt hemland..

jag fick ont i halsen och hostade ofta och min näsa blev "täpt" ..


men jag hann kolla på hela första säsongen av steven universe! den serien måste ni titta på! varenda

episod har någon bra/stark mening och karaktärerna är underbara och det är nästan som anime eftersom den personen som gjorde den, rebecca sugar gillar anime    är på säsong 2 episod 6 nu ~ 


men aja bara något snabbt inlägg så att dem som läser min blogg vet att jag är hemma igen, Sayonara!

Presentation


Håller kvar denna blog för nostalgin (jag kommer inte ändra utseendet i min blogg från 2016)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Klicka på bilderna för att komma till mina kanaler ^__^ 

 

   

Besöksstatistik

Adventure Time - BMO

Translate here! ^^

Bloggar ^___^

Deep stuff ~


Ovido - Quiz & Flashcards