Manga-animefever

Alla inlägg under april 2014

Av Hime-sama c: - 29 april 2014 15:31

Konnichiwa!

igår hade jag samtal och det gick bra.. men senare så grät..

det var bara för att om jag inte klarar matte nationela skulle jag

gå på sommarskola..

(många anledningar till vrf jag grät men pallar inte förklara)

men ja ni kommer kanske tycka jag är en tönt elr inte fatta vrf jag grät

men jag bryr mig icke

 

men aja så idag ska jag på en sån liten träff i den skola jag ska på

hoppas det kommer gå bra

 

lite lönlöst inlägg men aja jag hade inget annat att göra, jag väntar på min pappa så Sayonara!

 

 

Av Hime-sama c: - 27 april 2014 16:24

Konnichiwa!

idag ska jag prata om Min Granne Totoro

som är gjord av Hayao Miyazaki  

 

det handlar om 2 systrar, satsuki och mei som har flyttat till landet med sin pappa.

deras mamma ligger på sjukhuset, dom hälsar på henne då och då.

Syskonen upptäcker senare att det finns konstiga figurer i huset, och dom träffar

senare han totoro, skogens väktare.


om ni vill se vad senare händer i deras liv och deras mamma så titta på den

 

vad jag tycket om den så var den jättebra ! som sagt, detaljerna var bra och syskonen var jätteroliga

soundtrack:



men för 2 dagar sen kollade jag på corpse party, den var sjuk men sjukt bra

 

jag rekommenderar till er som gillar anime och skräck att titta på den, men om

någon årkar kommentera.. jag fattade inte slutet, vad hände med han killen?


aja ska inte göra inlägget långt så Sayonara!


Av Hime-sama c: - 26 april 2014 10:36

Konnichiwa!

jag har tittat på dom sidorna jag fick i min Frickle Frackle inlägg

och jag ska visa er vad jag hittade:

 

jag ville ta den för att det står på tröjan: fuck socialen  Lita på dig själv

nu till andra:

 

jag gillade denna kjolen bara  

mer:

 

så kawaii leggins (dom hette kawaii)

mer:

 

jag tyckte typ bara att dom var häftiga  

mer:

 

har alltid velat ha såna  

 

eftersom hennes ben är längre kommer dom strumpbyxorna vara högre upp på mig  

 

kawaii kuma  

 

jag beställde denna kjolen en gång men dom sa att den var slutsåld, och det har gått typ 2 år

så ska testa igen

 

bara gillade dom

 

har alltid velat ha en skoluniform (fast ska inte ha hatten)

 

omfg asså jag har letat efter denna tröjan  

aja, nu ska jag bara fråga pappa om jag får köpa dom hära kläderna

så jag ska sticka nu, Sayonara!

   


Av Hime-sama c: - 25 april 2014 16:27

Konnichiwa!

idag ska jag prata om en film gjord av den kända Hayao Miyazaki

(ska jag vara ärlig trodde jag det var en tjej först   

 

det handlar om hon hära tjejen som heter chihiro och hon och hennes föräldrar flyttar

och chihiro är rätt så arg för det, hennes pappa svönger in i en stig kan man säga och stannar på

en återvändsgränd, det är en tunnel och dom går in i den

dom kommer ut till en kyrka typ, och sen

ut till en äng.

sen kommer dom till en liten stad kan man säga, chihiro tittar runt och till slut träffar hon en kille

som heter haku, han säger åt henne att fly innan det är försent och knuffar iväg chihiro,

hon fattar ingenting men återvänder till sina föräldrar som åt även om ingen var där

(som jag tyckte var konstigt men aja)

och då har hennes föräldrar blivit till grisar, hon upptäcker senare att hon är i en spökstad, med demoner och

såna spirits


om ni vill se fortsättningen för hur det går för henne får ni titta på den  

lite låtar av den:



vad jag tycket om filmen så var den underbar, som sagt så gillar jag detaljerade saker

och det var det också i denna filmen, och jag gillade karaktärerna som chihiro och haku  

men ska inte göra detta för långt igen så ha en bra fredag, Sayonara!

 

(har alltid velat pröva sånt godis)

Av Hime-sama c: - 24 april 2014 22:17

Konbanwa!

jag tänkte prata om en film (kolla titlen)

 

En film av Goro Miyazaki

det handlar om tjejen i bilden som heter Umi och hon hissar varje dag upp flaggor

för att hedra hennes pappa efter hans död i ett krig, hon börjar prata med han killen

som är också på bilden som heter Shun.

Dom båda går på samma skola, dom börjar få känslor för varandra men hon umi

visar en bild på hennes pappa och då får dom reda på att dom har samma pappa.


Om du vill veta vad som händer mer i den filmen så titta på den  

men aja så jag gillar den filmen, och speciellt en låt i den:

även om den är rätt så gammal så gör den mig glad typ

och en till:


men jag hade tänkt mig att jag skulle prata om alla mina studio ghibli filmer/japanska filmer

(jag skrev japanska för att vissa är inte studio ghibli) 

denna var en TriArtFilm


vad jag tycket om denna filmen så gillar jag hur detaljerat omgivningen är

och hur människorna vågar uttrycka sig  


men aja ska inte göra för långt inlägg så Sayonara!



Av Hime-sama c: - 22 april 2014 16:36

Konnichiwa!

(ignore my titel)

jag ville skriva något som jag glömt nu.. ska kolla i min mobil om

jag kommer på nåt..

*52342 år senare*

juste!

här är jag:


(ignorera min edit och min sassy face)

vad tycker ni om denna stilen typ? tänkte ha den på konventen  

(lazy, så jag tar dom gamla smileysarna)

jag ska kolla på dom sidorna min favorit bloggare nämnde, och ska övertala pappa

att köpa nåt !

men aja så ska kolla min mobil igen vad jag ville skriva..

*2352 år senare*

juste, jag har säkert att komma in i gymnasiet ! Jag har 205 poäng och så den som hade minst

som kom in hade 187

och dom har 50 platser lediga

så jag har nog en chans om jag bara jobbar

 

men men nu ska jag sticka, Sayonara!

 

*det var varmt idag*

Av Hime-sama c: - 17 april 2014 21:45

Konbanwa!

jag vet att ingen kommer kommentera men frågar ändå

Vet någon en bra sida där man kan köpa såna stilar som j-rock kläder

elr kawaii (vet att det inte är nån klädstil) eller typ anime kläder och sånt?

ebay kan jag inte handla ifrån så kommentera inte det

ta nån svensk sida gärna

 

aja så jag behöver det till mitt konvent, kommer vara så osocial och inga vänner

men jag ska försöka vara lite social !

på konventen kommer jag nog titta runt på sakerna så här:

 

(glatt då)

fattar inte ens vad jag skriver längre.. aja lite qoutes typ

 

 

sådär, oh juste, jag har kollat klart på kimi ni todoke, slutade lite konstigt men det verkar som

den ska ha en fortsättning.. hoppas jag.. aja Sayonara!

(helt meningslös blogg inlägg idag)


Av Hime-sama c: - 16 april 2014 10:45

Ohayo!

jag loggades ut igen så jag ska istället skriva att jag ska nog spela detta

spelet:

 

det är bara en av  karaktärerna som finns i det spelet

spelet heter: Touhou Project

jag tyckte den karaktären var häftig så jag ville testa

Sayonara!


Presentation


Håller kvar denna blog för nostalgin (jag kommer inte ändra utseendet i min blogg från 2016)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Klicka på bilderna för att komma till mina kanaler ^__^ 

 

   

Besöksstatistik

Adventure Time - BMO

Translate here! ^^

Bloggar ^___^

Deep stuff ~


Ovido - Quiz & Flashcards