Manga-animefever

Alla inlägg under januari 2015

Av Hime-sama c: - 31 januari 2015 17:52

Konnichiwa!

så mitt internet bör komma imorgon, mitt snabba alltså, så annars har jag bara kunnat rita på datorn:

   

jag har tydligen börjat med denna stilen, ögonen, horn/öronen och snurret..   

jag kommer lägga upp mer på min deviant ~

annars så känner jag mig bra för att idag gick jag äntligen ut i den hemska världen !

jag ska börja gå varje dag för att hålla uppe min hälsa ~

(och inte äta något som gör mig tjock..)

jag ska försöka äta bara frukost, lunch och kvällsmat ~ och fler vitaminer ~

jag är verkligen lat och orkar inget och det förstör lite mitt liv så jag måste ju göra något åt det   

men är också ledsen för har inte sett på anime... och när jag väl får mitt internet får jag inte slösa

på det mkt..   

men aja jag vet att många nu förr tiden inte gillar bara att läsa så en rolig bild från tumblr sen hejdå:

   

omfg har nt kunnat kolla på tokyo ghoul och aot den levi än ifiagfa, Sayonara!

 

 

Av Hime-sama c: - 26 januari 2015 20:34

   Konbanwa!

jo jag är väldigt på bra humör idag (förutom min mage   )

det var roligt faktiskt på en måndag, jag har nu skaffat mig en vän som jag hänger med varje

dag i skolan så jag känner mig mer social, och sen så satt jag med henne och med en kille och vi hade

roligt ~ så jag kände mig väldigt social, och är på bra humör för fick en kommentar som jag typ bara:

 

men annars så ritar jag i sai igen (medans jag stressar över matten som jag inte gör, haha..) och ska bara lägga upp en bild för insta:

men jag tycker hon var söt även om skissen var lite dålig ~

 

men annars så ska jag försöka vara positiv mer, och aktiv.. lite tips för vissa:

att bara sitta är värre än att vara fet, ni förkortar ert liv genom att bara sitta framför datan, så gå ut mera !

för det tänker jag göra, jag vill ju inte dö typ när jag är kanske 40 ..

och samma med hörlurar, jag ska inte lyssna så mycket på det för man kan få allvarliga hörselskador när man

blir större och jag vill ju inte tappa bort min hörsel heller ~

så var aktiv och lyssna mindre på musik med hörlurar ~

(det kommer bli jobbigt men jag gör det för att leva längre och kunna höra normalt, för om du har en

fungerande kropp så slösa inte det, det skulle nog inte dem som inte har alla delar på plats gilla, dem som inte kan höra till exempel önskar nog att kunna höra o.s.v)

 

nejmen gillar inte när det blir såhär lång text så jag avslutar här, Sayonara!

juste, det ska vara ett konvent där i maj och det konventet firar så det ska vara i fyra dagar, och nu

som sagt innan så när min syrra får pengar i sitt visa ska jag då ta och köpa en cosplay !

den jag tänker på just nu är denna:

   

(kuroneko ~)

 

Av Hime-sama c: - 20 januari 2015 19:10

Konbanwa!

så läs rubriken så fattar ni vrf jag inte bloggat..

men iallafall som jag sa i min förra inlägg har jag inte kunnat kolla på anime, men jag kom på just nu

att jag kunnat göra det i skolan för dem har en snabbare internet   

men jag ska också kolla på big hero 6, börja med ahs coven och kolla klart på maleficent ~

men jag har fortfarande inte pluggat på matte... men har ritat lite i sai:

   

jag har fortsatt med min drake/människa och har gjort min senpai nagisa   

(sorry att man inte ser tröjan och ena handen av nagisa)

 

annars så gjorde jag detta inlägget egentligen för ett par dagar sen men kunde inte fortsätta på grund

av en grej, och under dem här dagarna tills igår och idag så har jag haft magsjuka...

har haft lite bråk i toan (om ni fattar..   )

och mådde illa igår.. men idag har jag ont i huvudet och känner mig sjuk.. men har ändå

gått i skolan dem här 2 dagarna, vet inte varför ~

 

annars så har min syrra fått sitt visa kort så nu ska jag bara vänta på att hennes pengar ska komma,

och ska nog köpa en dator faktiskt, jag vill helst inte köpa mina spel på skol datorn

så ska se ~

 

men nu ska jag nog gå och kolla om jag har verkligen feber, Sayonara!

 

 

 

Av Hime-sama c: - 16 januari 2015 15:08

Konnichiwa!

solen är här hos mig men det är fortfarande kallt ~

annars så om ni läser rubriken så är jag rätt så stressad över dem 2 matte proven jag kommer ha nästa vecka..

(jag tror det är till nästa vecka..)

typ såhär känns det:

 

( mitt "fina" mästerverk och skrivstil om jag när det gäller matte..)

men jag måste väl försöka idag   

annars så har jag jobbat vidare med min karaktär vi gör i skolan:

 

jag har ändrat svansen som ni ser och hornen och lagt dit vingar och halsbandet ~

hittils är jag mycket nöjd, även fast jag funderar på att ändra hur benen står och håret och lite andra

små detaljer men det får vi se   

(medans jag skrev detta inlägget så har solen gått bort..)

men min storsyrra ska få ett visa kort så nu kan jag nog äntligen köpa spel genom internet!

(har redan ett par i listan)

men ska gå nu och försöka övertala hjärnan att göra matte, Sayonara!

KH 2 har kommit ut föresten för en vecka sen typ, det var nu mer om hon och tomoe ~

(och apan är söt)

 

Av Hime-sama c: - 14 januari 2015 22:58

Konnichiwa!

jag har inte bloggat på ett tag på grund av min sega internet..     

men i alla fall så har det hänt lite grejer medans jag var borta:

Kollade på en JÄTTE bra film som heter unbroken:

 

(gissa vem som är regissör.. the queen angelina jolie! )

en sann historia berättas (fakta om mig, älskar såna sanna historier om inspirerande hjältar)

och OMFG.. en som jag sett och hört förut är i filmen.. MIYAVI ..   

och så älskar jag ending musiken av coldplay:

men annars så i skolan håller vi på med att rita en karaktär, och så här långt har jag kommit hittils:

 

när det kommer till kroppen så är jag faktiskt ganska nöjd men inte med huvudet och håret..

men aja vi får se hur det blir sen   

annars så har jag studiedag imorgon och på fredag (men jag måste plugga matte dem

2 dagarna..) men är ledsen att jag inte kommer kunna titta på anime förens mitt snabba internet kommer...

men ska gå nu och typ försöka sova även om jag vänt upp och ner på mina sovrutiner, Sayonara!

   

 


( jag gråter )

 

 

Av Hime-sama c: - 10 januari 2015 21:50

Konbanwa!

så först ville jag säga omfg the walking dead season 6 ska komma ut i februari !

Trailern:

så mycket intressant händer som jag vill få svar på nu !   

men annars så ska jag på nåt sätt köpa spelet dragon age inquisition eftersom att tumblr pratar om den,

en i min klass rekommenderade om den och jag själv tycker den ser jätte awesome ut, men eftersom denna

datan inte har någon sån grej där man lägger i cd och jag har ingen egen data måste jag köpa genom internet (som till exempel steam)

men min pappa litar inte på såna sidor så vi får se...   

men denna kväll ska jag rita och lyssna på musik, och kolla färdigt på en film så ha en bra (och stormig kväll för vissa), Sayonara!

 


Av Hime-sama c: - 9 januari 2015 21:36

Konbanwa!

så min ritplatta funkar äntligen, och har lyckats ladda ner en free paint tool sai och har internet på mobilen !

 

just nu håller jag på att rita lite i sai och det jag gjort hittils:

 

inte så värst bra (fast bättre än mina andra ritningar jag ritade i datan).. men just nu testar jag bara ~ men jag älskar linjerna, riktig fina är dem och man kan 

faktiskt göra mer snyggare hår, men ska kolla på lite tutorials och sånt så jag lär mig alla grejerna    

annars så har jag kollat lite på angel beats och ja.. ska nog fortsätta rita, ville bara säga detta ~

Sayonara!

 

bye


 

ugh

Av Hime-sama c: - 8 januari 2015 07:43

Ohayo!

så jag vaknade 6:30 idag men insåg senare kl 7:30 att jag började 10:10 idag...  

så går det efter man inte gått i skolan på 3 veckor ~


men aja så jag har fortfarande inte internet, men ville verkligen blogga så jag har chansen nu  

sen så fick jag lite hjälp i skolan för min ritplatta, jag tror att jag måste ladda ner min platta från

den wacom driver sidan  

men aja det visste ju inte jag eftersom på min förra ritplatta funkade den direkt, och på instruktionerna

så stod det bara att jag skulle ladda ner min ritplatta men dem kunde ju sagt vilken sida ~

men aja nu ska jag gå och göra väl nåt.. men först en grej från tumblr:

           

av allt jag sett från tumblr är denna den bästa !  

Sayonara!

(föresten så fanns det snö igår när jag var påväg till skolan, det var fint men tyvärr var

det kallt att jag skakade i skolan)

Presentation


Håller kvar denna blog för nostalgin (jag kommer inte ändra utseendet i min blogg från 2016)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Klicka på bilderna för att komma till mina kanaler ^__^ 

 

   

Besöksstatistik

Adventure Time - BMO

Translate here! ^^

Bloggar ^___^

Deep stuff ~


Ovido - Quiz & Flashcards