Manga-animefever

Alla inlägg under april 2015

Av Hime-sama c: - 24 april 2015 23:18

Konbanwa!

så jag tänkte prata om 2 anime serier som jag börjat kolla på och en film jag såg   

Så filmen jag såg heter: A letter to momo:

så den handlar om hon tjejen (momo) och dem tre gudarna (eller typ före detta) och hon tjejen förlorade nyss sin

pappa och då flyttar hon och hennes mamma till en ö typ och hon gillar det inte så mycket, sen så träffar hon

dem hära 3 i bakgrunden och först är hon rädd för dem men lär känna dem senare, momo har också ett paper där det står "dear momo" som hennes pappa skrev innan han dog och hon försöker lista ut varje dag vad han ville skriva mer, och det är där gudarna kommer in ~ (är inte den bästa på att förklara..)


jag var intresserad förut att kolla på den och så en dag kom den upp på kissanime.com ~

den var väldigt intressant, rolig och sorlig, och dem tre där bak i bilden var roliga karaktärer!


sen så har jag börjat kolla på Zankyou no terror:

 

jag ville alltid kolla på den innan och denna veckan så såg jag en i min klass kolla på den så då ville jag verkligen också   

hittils är den väldigt intressant och det är här min rubrik kommer, twelve, jag skrev det för att killen på bilden längst uppe till höger "heter" twelve och han är min favorit just nu i den serien, självklart dem andra också som tjejen för hon blir mobbad i skolan och så ~

(och så älskar jag openingen och endingen)


den andra anime serien som jag faktiskt inte har börjat med än men jag älskar openingen, den får mig att vilja dansa hah   : 

 

death parade, jag älskar ett par karaktärer här och openingen var bra tyckte jag och den verkde känd så ~


ja det var det, ska se om jag hinner blogga en gång till innan jag åker iväg, men annars så Sayonara!


Me in math test

     

Av Hime-sama c: - 22 april 2015 17:22

Konnichiwa!

idag var jag på ganska bra humör, vädret var vackert (även om det var lite för varmt för mig)

och jag lyssnade på lite mer glada låtar ~

och så har kyoukai no kanata movie part 1 kommit ut!   

kollade redan på den och det var bra att dem tog tillbaka lite av vad som har hänt tidigare, eftersom

jag är ganska glömsk så   ...

 

annars så är jag fortfarande ganska peppad att åka iväg snart, kommer kännas skönt att slippa skolan ~

jag ville ta med mig datorn också men tycker att jag kan ta en paus från datorer, ska ta med mig mobilen iallafall för att kunna lyssna på musik, jag har egentligen ingen internet där nere men jag har en app där det inte behövs internet för att lyssna på låtar, bara ladda ner dem förstås, annars så har jag inget mer att säga, fortsätt jobba hårt i skolan ni andra och ha kul sen på sommaren, Sayonara!

     



Av Hime-sama c: - 19 april 2015 22:10

Konnichiwa!

(som jag sagt innan så ska jag ju åka iväg, därför skrev jag så på rubriken)

men annars så idag höll jag på att öva lite med att rita på datorn, så jag ritade av satsuki från kill la kill:

 

(jag kommer nog ändra på lite grejer och jag ska också måla den som hon sakimichan fast inte exakt

så självklart eftersom att jag är rätt så dålig på sånt   )

men ska lägga upp den på DA sen, på tal om DA så har jag hittat ännu en favorit:

Yuumei heter personen och den personen ritar otroligt bra!

och så skriver den personen bra grejer om världen och ja lite svårt att förklara

bara kolla på Yuumei !


har börjat kolla på steven universe också!

 


älskar serien och karaktärerna och soundtracken och meningarna i det!   

men ska snart gå och sova, ska först bara rita lite till så Sayonara!

Av Hime-sama c: - 14 april 2015 18:03

Konnichiwa!

så idag var det tråkigt eftersom mina hörlurar inte funkar och kan inte köpa nya just nu så

jag hade ingen musik idag och jag hade bara 2 lektioner med bild och jag ritar

typ bättre med musik, då tänker jag inte på om någon tittar på vad jag ritar och tänker:

"haha wtf så ful ritning"

för att typ hälften av min klass är pros på att rita så ja...    


men idag tänkte jag jobba med historia grejer tills på fredag, jag ska försöka att inte lata mig med läxor

nu eftersom det går inte att fortsätta så här, även om jag nog kommer glöma det någon gång så ska

jag ändå försöka   


men idag gick jag med 2 andra från skolan till malmö för det var gratis ben & jerry glass, först stack jag

och ena tjejen till lund eftersom vi trodde det var där dom gav ut det men nej, så sen väntade vi på en vän till den jag gick med till lund på tåget och åkte till malmö, stod på en jättelång kö för att få en jätteliten glass...

( + det blåste mycket och det regnade)

worth it   




och så var det awkward för jag är ju inte den sociala typen och den jag gick med till lund pratade bara med sin vän så ja.. men ska gå nu och plugga, Sayonara!

asså jag skrattar varför gjorde dem vatten kriget så seriöst XD



Av Hime-sama c: - 13 april 2015 18:28

Konnichiwa!

så idag med min redovisning så gick den som alltid, jag tittade bara ner på mitt paper och hade ett rött ansikte

och typ hostade ett par gånger för att min röst var konstig... och det var awkward.. men för dem andra gick det självklart mycket bättre    

men aja nu är det iallafall över och jag känner mig lättad, just nu höll jag kolla på en jättecool tjej i vine som gjorde

såna riktigt läskiga och blodiga vines, jag blev inspirerad att rita något läskigt men kan inte på grund av min familj

 


idag skulle jag kollat på lite serier men mina hörlurar funkar inte så ska väl rita istället, en rätt så kort inlägg, ville bara ta ut lite av detta idag, Sayonara!

 

Av Hime-sama c: - 12 april 2015 19:49

Konbanwa!

(måste nog snart byta min hej och hejdå)

men annars så sitter jag nu och gör min svenska NP muntliga tal, jag är snart färdig men jag behöver bara svar på min lärare om jag kan skriva ner en grej, annars så har jag fortfarande lite ångest över att jag ska

prata inför andra men jag har försökt att vara positiv och lyssna på glada låtar och bestämt mig att jag inte ska

bry mig om dem andra   

(have that creepy cold angry face that smirks)


nämen annars så kollade jag äntligen på den filmen only yesterday:

  

jag rekommenderar den eftersom jag höll med om ett par grejer i filmen, om att hon var petig i mat och dålig på matte och lite envis och hur hennes familj var mot henne   


sen så är det bara typ 2 veckor tills jag åker iväg till mitt hemland, ska fira en grej med min kusin, stannar dock inte så länge   

det enda som jag är rädd också för nu är flygplanet.. jag har åkt en gång när jag var väldigt liten men det kommer jag inte ihåg, jag har hört mycket om att det inte är det bästa, och att öronen gör jätteont när dem ska lyfta och åka ner, och jag mår så lät illa   


men aja jag borde nog gå tillbaka med min NP, Sayonara!


when you sad but also happy #reletable 

 


Av Hime-sama c: - 7 april 2015 20:25

Konnichiwa!

 

jag är på bra humör eftersom jag har äntligen wifi ! och den är ganska snabb !

just nu tänkte jag läsa en manga   


men jag har fortfarande lite ångest eftersom att jag ska ha matte prov nu denna veckan och sen svenska NP nästa vecka vilket kommer bli i en grupp där jag måste presentera och jag hatar att prata medans alla ska stirra på en, och alla andra NP som kommer nu...

men jag ska försöka vara positiv !   


men första dagen i skolan var chill, jag gjorde denna på typ en timme:

 

jag är inte så nöjd med den, speciellt med bergen men det är min första så aja ~

fast är inte färdig än så jag kanske ändrar lite sen   

men höll på och rita en dag då jag märkte detta:

 

det liknar som ett ansikte   


men aja nu vill jag läsa manga, Sayonara!

 

Presentation


Håller kvar denna blog för nostalgin (jag kommer inte ändra utseendet i min blogg från 2016)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Klicka på bilderna för att komma till mina kanaler ^__^ 

 

   

Besöksstatistik

Adventure Time - BMO

Translate here! ^^

Bloggar ^___^

Deep stuff ~


Ovido - Quiz & Flashcards