Manga-animefever

Direktlänk till inlägg 31 juli 2014

Ovanlig Inlägg som kommer kanske bli lite lång så förlåt

Av Hime-sama c: - 31 juli 2014 22:22

Konnichiwa!

jag läste en grej typ nyss om mobbning och sånt och jag har alltid haft åsikter själv som jag velat ta ut

så nu ska jag skriva om:

Mina åsikter om Mobbning/Självskada och Självmord + lite hjälp kanske

OBS: detta är mina åsikter och hur jag ser detta så bli inte arga i första taget, tack!


jag vet inte hur jag ska börja men aja, jag själv har blivit mobbad i typ 9-10 år

det började ända sen jag började skolan till typ slutet av åttan

och som vanligt, världen emot mig, hatat mig själv, andra kallat mig fula saker och typ slåt mig o.s.v

jag har alltid velat cutta mig men aldrig gjort det för jag var så rädd för allting

att jag inte ville cutta mig heller, också haft självmords tankar men som sagt

varit för rädd och inte gjort det, har haft kniven redo och allt men nej.

men det var vid slutet av åttan som det slog mig hur dum jag varit dessa år.. jag menar, varför bryr man ens

sig om vad andra tycker om en själv och vad dom säger till en ?

(jag kan förstå att vissa är lite svagare än andra)

men tänk lite, dom är helt vanliga människor som du, och att dom säger saker till dig betyder det inte

att det är sant, bara du vet själv, och deras liv är kanske lite dåligt också så dom

skyller det på andra

Men någon gång måste världen gå emot dig, hela tiden kan det inte vara solstrålar, det händer alla.

många människor ser inte att det är dåligt att mobba andra, dom är olika, så därför ska inte du

lyssna på dom!

och det med vikten, du ska inte bry dig, vi alla har olika kroppsformar som gör att vissa ser lite större ut än andra

men jag vet själv, jag har alltid också velat ha en smal kropp, men nu har jag fått denna så får väl ta

och bygga upp denna, tjejer är snygga med lite kurvor:

 

 

självklart är det inget fel på smala männiksor, som sagt, människor har olika kroppsformar så vissa

kanske föds smala, och det är lika snyggt !

du ska gilla din kropp, om den är i bra hälsa så ta hand om den, kroppen har känslor ..

 

istället för att svälta din kropp så ät inte "skräpp mat", gå lite varje dag

och du ska inte lita på tjejer i magaziner! dom är photoshoppade och över sminkade!

ett exempel:

 

Du ska vara glad att du har mat, säng, tak över huvudet och iallafall en förälder.

jag menar kolla på dom hära:

 

(det fanns värre bilder men vissa är kanske lite känsliga)

skulle det vara kul att vara en av dom?? ingen mat, ingen tak över huvudet, inga föräldrar (nästan) och bli mördade typ varje dag eller svälta

du har allt det så du har ett liv att starta, istället för att bli ledsen av ungar som inte tänker,

som inte förstår dig så kan du väl göra något bättre som att hjälpa dom hära, ha ett liv, vänner, internet,

göra något roligt av dit liv, kolla så många ställen du kan besöka om du fortsätter i ditt liv:

 

 

 

 

 

 

livet är jobbigt, man måste kämpa mycket.. jag vet det själv för jag har märkt det..

(jag vill inte göra inlägget för långt så jag ska avsluta snart)

lite tips på att undvika att må dåligt, lyssna på bra, inspirerande låtar som black veil brides,

eller om man gillar anime så anime låtar

börja titta på serier på tv eller anime, det släpper en ur ens egen problem, det har hjälpt mig !

ha en hobby, som jag till exempel, rita  

titta på youtubers, många av dom har gått igenom samma sak och dom är roliga och hjälper en

skaffa tumblr, alla förstår vad du går igenom och det finns många inspirerande ord  

var inte så negativ, var sarkastisk mot dig själv, det brukar jag göra ..  

bry dig inte om männiksor som inte vet ett skvatt om dig, säg bara tack, ignorera eller slå tillbaka,

håna dom tillbaka, säg "fuck you i´m sugoi"

och faktiskt.. så gillar jag hur mitt liv har varit, utan den kunde jag alldrig börjat rita, inte vetat

hur AMAZING anime är, inte träffat en underbar person över internet, inte vetat

hur roliga youtubers är och hjälpt mig le, inte vetat dom AWESOME musiken jag har hört

inte brytt mig längre vad andra tycker!


 

(två bilder som jag fick spara så hära för att jag hittade inte dom när jag kom in på sidan)

på denna nedan, på första texten står det: your skin isn´t paper

   

så sant denn ovan: om alla tjejer bara hade inte haft smink på sig varje dag eller snygga kläder hade

killar lärt sig att gilla tjejer när dom är neutrala

det finns killar för dig där ute, alla är självklart inte såna, det tar bara sin tid

 

så där ja.. jag tror jag fick ut det mesta, hoppas ni fattar och att ni fick lite hjälp kanske

och kommentera gärna!

(jag tror jag kommer att komma på vissa saker som jag kunde skrivit mer om senare men nu låter

vi va det så här)

Sayonara!

 


 
 
-S

-S

1 augusti 2014 01:26

jao jag håller med dig, kul att andra tycker samma. sugoi sugoi ^(^.^)^

http://screamers.bloggplatsen.se

Hime-sama c:

1 augusti 2014 10:27

va bra, sugoi xD

 
Ingen bild

Ellie

1 augusti 2014 09:56

Bra inlägg :D
Jag har varit med detsamma /:

En kompis till mig sa att man skulle tänka i mobbarenssits, VARFÖR dem mobbar. Fråga dig själv? Svaret är helt enkelt att dem vill inte vara i samma sits som dig, därför går dem på dig /:

Hime-sama c:

1 augusti 2014 10:27

:/
bra tänkt !

 
Yuuki-Chan

Yuuki-Chan

1 augusti 2014 09:56

Bra skrivit !! ^^)-b Du är mycket modigare än vad jag trodde. Jag önskar att jag var lika modig som du ~ Och jag hoppas att du inte blir mobbad i gymnasiet, du har redan gått igenom alldeles för mycket ;;~;;

http://kuro-neko.bloggplatsen.se

Hime-sama c:

1 augusti 2014 10:29

tack, inte så, någon gång kan jag också gå ner lite cx det är du nog, du sa ju att du brukar slå killarna i din klass, det kunde inte ens jag o.o
det får vi se.. och det vet jag inte, jag tror du har gått igenom mer ;;-;;

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hime-sama c: - 31 mars 2016 11:18

Det var längesen, tänkte bara komma in och säga att jag kommer nog inte blogga mer, inte att någon kollar längre men om någon som följt mig innan kanske undrar så yeah.   Fast det kan hända att jag en dag får en känsla att vilja blogga, fast det ...

Av Hime-sama c: - 5 februari 2016 17:50

Hej! det var längesen jag bloggade, men kände för det nu så dags att skriva om sitt liv som ingen här bryr sig om ! har köpt en dator, vet inte om jag sagt det, håller på att ladda ner ett spel nu, annars så i skolan så den här veckan har varit k...

Av Hime-sama c: - 28 december 2015 15:31

Hej! (tycker det med konnichiwa är lite så uttjatat nu eller hur man säger, but i´m still the biggest weeaboo tho) nä men det var längesen jag var här inne och pratade om mitt tråkiga liv, har haft annat för mig nu och inte känt  för att blogga...

Av Hime-sama c: - 4 november 2015 20:59

Konbanwa! okej så jag har kollat på haikyuu och är på säsong 2 ep 6 och OMG den serien är så bra!    jag älskar så många karaktärer där, my animated children:   asså jag kommer ihåg innan då jag sa att jag nog aldrig kommer att titta på denn...

Av Hime-sama c: - 28 oktober 2015 10:46

Konnichiwa y´all  ok så jag sa ju att jag skulle nog inte blogga på ett tag men idk jag kände för att blogga idag ! (så vi gör såhär, jag kommer inte blogga lika ofta men bloggar då jag känner för att skriva ut något)   men iallafall så just ...

Presentation


Håller kvar denna blog för nostalgin (jag kommer inte ändra utseendet i min blogg från 2016)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Klicka på bilderna för att komma till mina kanaler ^__^ 

 

   

Besöksstatistik

Adventure Time - BMO

Translate here! ^^

Bloggar ^___^

Deep stuff ~


Ovido - Quiz & Flashcards