Manga-animefever

Alla inlägg under juli 2014

Av Hime-sama c: - 31 juli 2014 22:22

Konnichiwa!

jag läste en grej typ nyss om mobbning och sånt och jag har alltid haft åsikter själv som jag velat ta ut

så nu ska jag skriva om:

Mina åsikter om Mobbning/Självskada och Självmord + lite hjälp kanske

OBS: detta är mina åsikter och hur jag ser detta så bli inte arga i första taget, tack!


jag vet inte hur jag ska börja men aja, jag själv har blivit mobbad i typ 9-10 år

det började ända sen jag började skolan till typ slutet av åttan

och som vanligt, världen emot mig, hatat mig själv, andra kallat mig fula saker och typ slåt mig o.s.v

jag har alltid velat cutta mig men aldrig gjort det för jag var så rädd för allting

att jag inte ville cutta mig heller, också haft självmords tankar men som sagt

varit för rädd och inte gjort det, har haft kniven redo och allt men nej.

men det var vid slutet av åttan som det slog mig hur dum jag varit dessa år.. jag menar, varför bryr man ens

sig om vad andra tycker om en själv och vad dom säger till en ?

(jag kan förstå att vissa är lite svagare än andra)

men tänk lite, dom är helt vanliga människor som du, och att dom säger saker till dig betyder det inte

att det är sant, bara du vet själv, och deras liv är kanske lite dåligt också så dom

skyller det på andra

Men någon gång måste världen gå emot dig, hela tiden kan det inte vara solstrålar, det händer alla.

många människor ser inte att det är dåligt att mobba andra, dom är olika, så därför ska inte du

lyssna på dom!

och det med vikten, du ska inte bry dig, vi alla har olika kroppsformar som gör att vissa ser lite större ut än andra

men jag vet själv, jag har alltid också velat ha en smal kropp, men nu har jag fått denna så får väl ta

och bygga upp denna, tjejer är snygga med lite kurvor:

 

 

självklart är det inget fel på smala männiksor, som sagt, människor har olika kroppsformar så vissa

kanske föds smala, och det är lika snyggt !

du ska gilla din kropp, om den är i bra hälsa så ta hand om den, kroppen har känslor ..

 

istället för att svälta din kropp så ät inte "skräpp mat", gå lite varje dag

och du ska inte lita på tjejer i magaziner! dom är photoshoppade och över sminkade!

ett exempel:

 

Du ska vara glad att du har mat, säng, tak över huvudet och iallafall en förälder.

jag menar kolla på dom hära:

 

(det fanns värre bilder men vissa är kanske lite känsliga)

skulle det vara kul att vara en av dom?? ingen mat, ingen tak över huvudet, inga föräldrar (nästan) och bli mördade typ varje dag eller svälta

du har allt det så du har ett liv att starta, istället för att bli ledsen av ungar som inte tänker,

som inte förstår dig så kan du väl göra något bättre som att hjälpa dom hära, ha ett liv, vänner, internet,

göra något roligt av dit liv, kolla så många ställen du kan besöka om du fortsätter i ditt liv:

 

 

 

 

 

 

livet är jobbigt, man måste kämpa mycket.. jag vet det själv för jag har märkt det..

(jag vill inte göra inlägget för långt så jag ska avsluta snart)

lite tips på att undvika att må dåligt, lyssna på bra, inspirerande låtar som black veil brides,

eller om man gillar anime så anime låtar

börja titta på serier på tv eller anime, det släpper en ur ens egen problem, det har hjälpt mig !

ha en hobby, som jag till exempel, rita  

titta på youtubers, många av dom har gått igenom samma sak och dom är roliga och hjälper en

skaffa tumblr, alla förstår vad du går igenom och det finns många inspirerande ord  

var inte så negativ, var sarkastisk mot dig själv, det brukar jag göra ..  

bry dig inte om männiksor som inte vet ett skvatt om dig, säg bara tack, ignorera eller slå tillbaka,

håna dom tillbaka, säg "fuck you i´m sugoi"

och faktiskt.. så gillar jag hur mitt liv har varit, utan den kunde jag alldrig börjat rita, inte vetat

hur AMAZING anime är, inte träffat en underbar person över internet, inte vetat

hur roliga youtubers är och hjälpt mig le, inte vetat dom AWESOME musiken jag har hört

inte brytt mig längre vad andra tycker!


 

(två bilder som jag fick spara så hära för att jag hittade inte dom när jag kom in på sidan)

på denna nedan, på första texten står det: your skin isn´t paper

   

så sant denn ovan: om alla tjejer bara hade inte haft smink på sig varje dag eller snygga kläder hade

killar lärt sig att gilla tjejer när dom är neutrala

det finns killar för dig där ute, alla är självklart inte såna, det tar bara sin tid

 

så där ja.. jag tror jag fick ut det mesta, hoppas ni fattar och att ni fick lite hjälp kanske

och kommentera gärna!

(jag tror jag kommer att komma på vissa saker som jag kunde skrivit mer om senare men nu låter

vi va det så här)

Sayonara!

 


Av Hime-sama c: - 30 juli 2014 10:57

Konnichiwa!

som ni ser på rubriken så har jag varit i lalandia, jag skulle fira min mammas födelsedag

jag stannade där i 2 dagar

och det verkar som inget har hänt i norge vilket jag är glad över

annars så har jag när jag kom hem från lalandia bara lyssnat på musik, kollat på anime, ritat

och annat

fast jag har börjat tappa rit känslan..    ..

som tur ska jag börja på en skola där man ritar mycket så kommer få hjälp där

men aja jag har nog inget mer att skriva så en låt som är awshum:

Sayonara!


Av Hime-sama c: - 25 juli 2014 14:28

Konnichiwa!

så många har nog hört att ni vet vem ska attacker norge..

ja och jag är nu rädd eftersom att det finns en chans att dom attackerar i sverige också..

och vi i skåne bort närmast där dom ska gå igenom (om dom ska gå igenom) ..

sök bara på attacker i norge i google om ni inte fattar vad jag pratar om

iallafall så har dom sagt att dom skulle komma på måndag..

och om dom kommer till sverige också så vill jag bara säga, att det har varit fint att blogga..

nejmen vad har man åstadkommit i livet.. inget..

 

aja så ska försöka att inte tänka på det för dom sa att det är inte så

stor chans att dom kommer hit.. men ändå..

lite bilder som jag hittade igår:

           

hon tjejen nedanför som heter Anzujaamu i tumblr är jättehäftig, sök på henne !

             

aja.. vi får se på måndag om något kommer hända..

annars så Sayonara!

     

     

     

Av Hime-sama c: - 23 juli 2014 16:28

Konnichiwa!

nu ska jag prata lite och visa bilder om mitt 3 dagars konvent, tycker

jag borde göra det

så först bilder på vad jag köpt:

       

den lådan av yui är en figma

jag tog chansen att köpa mycket, ville köpa mer men fick nt av min pappa..

 

iallafall så fler bilder:

   

snk svärd och en som cosplayade en från snk !!  

     

lite cosplays  

jag har fler bilder men det blir för mycket..

det var iallafall kul, hade lite ångest men aja, jag träffade många häftiga människor och

hittade ett rum där man kan köpa anime/studio ghibli filmer på dvd och det fanns böcker

om hur han hayao miyazaki ritade sina filmer  

tyvärr kostade det för mycket..

och det fanns ett spelrum och ett sy rum där du kunde sy cosplay och annat, tyvärr

är jag ingen sy människa ..

aja så jag vill på ett till konvent och det ska det va, "crunchycon"

tyvärr varar det en dag (en dags gratis konvent)

men jag vill också till närcon men det är för långt borta

 

aja måste gå, ska kolla på anime och annat, Sayonara!

 

det hära var min 3 anime tror jag, först digimon och sen pokemon, och ja det är väl anime xD

Av Hime-sama c: - 20 juli 2014 12:21

Konnichiwa!

glömde visa er openingen av tokyo ghoul:

jag älskar den jättemycket, speciellt i början  

annars så har jag kollat klart på chunnibyou demo koi ga shitai säsong 1 och 2 och alla dom movies,lite och specials.

och min storsyrra har börjat kolla på anime, eller ja.. hon har faktiskt gjort det

för längesen men hon har börjat igen, jag kommer ihåg när

jag och hon vaknade varje dag tidigt innan skolan bara för att kolla på vamipre knight

 

just nu lyssnar jag på lite låtar medans jag väntar på en sak, senare ska jag antigen

spela attack on titan elr ps2

så Sayonara!

 


Av Hime-sama c: - 17 juli 2014 22:47

Konnichiwa!

har börjat kolla på mer anime nu:

Sankarea:

 

det är en zombie anime, lite ecchi men den är bra  

Tokyo Ghoul:

 

kan vi ta en minut och fangirla inside eftersom:

   

(letade typ 3 timmar efter en rei "beautiful" gif men ska beskriva det i ord då)

BEAUTIFUL !  

iallafall.. så försöker jag komma ihåg om jag kollade på en till anime.. men

kommer inte på det så aja

men iallafall så har jag haft en 2 dagars huvudvärk eftersom jag har varit uppe sent (eftersom min pappa

jobbar på nätterna nu) och jag har varit i datan..

så nästan som en hangover, och då kom jag på att vi otakus har också

hangovers, tittar på anime eller spelar en hel natt och får ont i huvudet nästa

  . . . . . .

*host* men aja så nu ska jag kolla på anime, jag har

fått förbud att jag måste gå och lägga mig kl1..

så ska spendera tills dess att kolla på anime

Sayonara!

 

*nosebleed*


Av Hime-sama c: - 15 juli 2014 21:01

Konnichiwa!

har ni spelat detta spelet:

 

klicka här för att komma till spelet

jag har spelat det innan men började igen typ förrigår, spelet har ändrats mycket

och är roligare !

jag lanade på det igår medans jag lyssnade på en 2 timmars låt

 

jag spelade en gång med ett gäng och

jag lyckades döda en sån abnormal titan, dom är jättesvåra att döda i detta spelet
, och jag dog samtidigt så jag tänkte: jag gjorde det för er *dramatisk anime musik spelas i bakgrunden*

men så plötsligt så började spelet om och jag bara fuuuuuuuuu-

(hoppas ni fattade min förklaring)

iallafall så är det jättekul  

ska spela det igen idag med den 2 timmars musiken typ, så sayonara!

en video om den nyliga uppdateringen:


Me

Av Hime-sama c: - 12 juli 2014 12:25

   Konnichiwa!

jag tog nyss bilder på mig själv nyss:


ignorera bakgrunden och lite av mig själv c:

jag insåg att efter jag tog denna bild så kunde jag ju ha gjort den rukis smink..

men till en annan sak, märkte ni detta på harus naglar på ending låten:

 

hans naglar är blåa    aja, ska inte göra denna inlägget långt som dom andra

2 så en rolig bild och en video och sen Sayonara!

       



Presentation


Håller kvar denna blog för nostalgin (jag kommer inte ändra utseendet i min blogg från 2016)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Klicka på bilderna för att komma till mina kanaler ^__^ 

 

   

Besöksstatistik

Adventure Time - BMO

Translate here! ^^

Bloggar ^___^

Deep stuff ~


Ovido - Quiz & Flashcards