Manga-animefever

Direktlänk till inlägg 7 november 2014

lång inspiration inlägg ~

Av Hime-sama c: - 7 november 2014 17:10

Konbanwa!

okej så jag blev lite inspirerad att skriva lite inspirerande saker

för er som har det lite dåligt, jag vet att många har redan pratat

om såna här saker men man måste säga såna här saker mycket nu förr tiden för att påmina 

människor   

(notera att jag skriver vad jag tänker över allt detta så detta är mina åsikter

och att jag är inte särskilt smart och vill inte låta smart)


så.. jag börjar med att prata om ni som känner er tjocka, för det första så är fet inget fult ord eller

ett ord man säger som till exempel: jag är så fet

NEJ utan fet är en del i kroppen man kallar för fett, så det är en normal grej/ord !

så om någon säger att du är tjock, säg bara: tack jag vet, vi alla har det 

en inspirerande gifs från tumblr:

             

måste bara påpeka att hon är jättevacker ! ~ 

jag vet hur det är att känna sig tjock, jag har också känt så i många år och inte ätit på många år

för att bli smal..

men jag gillar min kropp nu bättre, med hjälp av lite sarkasm som: omg i´m so fab   


och andra inspirerande grejer som youtubers ~

var glad att din kropp är frisk (för er som har det då) och stå inte och lipa

över att ni vill vara smal, självklart om ni vill förbättra ert självförtroende lite genom att

träna och äta healthy mat för att bli smalare och känna er confident så visst, men gör det inte

på fel sätt genom att inte äta och annat, gör er kropp frisk   

en inspirerande musik video:

lyricen av den videon:


iallafall så till nästa grej:

ni som har självmordstankar eller bara hatar er själva.. för det första så läs denna texten som

någon svarade på i tumblr:

   


ja.. jag vet (igen) hur det känns att bara inte vilja leva men som sagt som på det liknande inlägget jag

gjorde innan så lever många mycket värre en du här i sverige till exempel:

 

 

 

och inte bara i afrika, i många andra länder har man det såhär 

gråt inte över människor som inte gillar dig, du har en chans att göra något i ditt liv !


men det är självklart okej att vara ledsen då och då:


jag vet att det känns nog hemskt att folk inte gillar dig men strunta i dom !

don´t give a single fuck about hate, bara blockera dom ut ur ditt liv för dom är

inte värda att förstöra ditt liv ~ det är antigen människor som vill ha attention eller har

det dåligt själv i livet och tar ut det på andra ~

lite inspirerande qoutes från youtubers:

                         

   

jag har varit mobbad ända sen jag började skolan tills jag slutade högstadiet

(men på högstadiet hade jag en bästa vän)

men har jag cuttat mej efter alla dessa hårda år.. nej, jag hade en hjärna, lite förnuft.. och dessutom

var jag för rädd för att göra det, prövade några gånger men lyckades aldrig

vad skulle cutta hjälpa?? 

jag var nära på att dö också 2 gånger, en gång var det om ett tåg och andra på sjukhuset 

MEN jag är glad över att jag lever idag, jag hade aldrig mött dom underbara människorna, anime, musik, tumblr, youtubers, rita och ja allt annat underbart ~   


borde nog avrunda här så det inte blir för långt inlägg   

men tyvärr försöker jag fortfarande att vara social och inte blyg och ja.. vara mig själv ~

men jag tycker att det har gått mycket bättre nu än innan !

annars så hoppas vissa av er blev inspirerade och fattar lite bättre, Sayonara!

 












 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hime-sama c: - 31 mars 2016 11:18

Det var längesen, tänkte bara komma in och säga att jag kommer nog inte blogga mer, inte att någon kollar längre men om någon som följt mig innan kanske undrar så yeah.   Fast det kan hända att jag en dag får en känsla att vilja blogga, fast det ...

Av Hime-sama c: - 5 februari 2016 17:50

Hej! det var längesen jag bloggade, men kände för det nu så dags att skriva om sitt liv som ingen här bryr sig om ! har köpt en dator, vet inte om jag sagt det, håller på att ladda ner ett spel nu, annars så i skolan så den här veckan har varit k...

Av Hime-sama c: - 28 december 2015 15:31

Hej! (tycker det med konnichiwa är lite så uttjatat nu eller hur man säger, but i´m still the biggest weeaboo tho) nä men det var längesen jag var här inne och pratade om mitt tråkiga liv, har haft annat för mig nu och inte känt  för att blogga...

Av Hime-sama c: - 4 november 2015 20:59

Konbanwa! okej så jag har kollat på haikyuu och är på säsong 2 ep 6 och OMG den serien är så bra!    jag älskar så många karaktärer där, my animated children:   asså jag kommer ihåg innan då jag sa att jag nog aldrig kommer att titta på denn...

Av Hime-sama c: - 28 oktober 2015 10:46

Konnichiwa y´all  ok så jag sa ju att jag skulle nog inte blogga på ett tag men idk jag kände för att blogga idag ! (så vi gör såhär, jag kommer inte blogga lika ofta men bloggar då jag känner för att skriva ut något)   men iallafall så just ...

Presentation


Håller kvar denna blog för nostalgin (jag kommer inte ändra utseendet i min blogg från 2016)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Klicka på bilderna för att komma till mina kanaler ^__^ 

 

   

Besöksstatistik

Adventure Time - BMO

Translate here! ^^

Bloggar ^___^

Deep stuff ~


Ovido - Quiz & Flashcards