Manga-animefever

Alla inlägg under maj 2014

Av Hime-sama c: - 6 maj 2014 20:01

Konbanwa!

idag ska jag prata om hur icke kreativ jag är

jo när jag ritar till exempel så sitter jag i timmar och funderar vad jag ska rita

elr när jag ska redigera nåt så kommer jag inte på hur jag ska redigera

jag är inte så värst kreativ (som ni nog märker)

 

och jag ska börja på en skola/linje där dom är kreativa..

jag har bara svårt att komma på saker, jag kommer på någon gång men någon gång så

tittar jag på andras..

eller när jag ska rita kläder så ritar jag typ en vanlig tröja och byxor..

och när jag väl kommer på något så är det för svårt för att rita elr så kommer jag

på det då jag inte har papper och penna ..

aja, imorgon har jag Matte NP .. som tur kommer jag i en liten grupp för dom som behöver

extra hjälp  

nu ska jag typ plugga elr nåt, Sayonara!

 




Av Hime-sama c: - 4 maj 2014 14:29

Konnichiwa!

idag ska jag prata om kiki  

 

gjord av Hayao Miyazaki

kiki är en häxa och när häxor fyller 13 år så ska dom ut själva i en stad på praktik

hon åker då till en stad vid havet med sin katt vän jiji

det enda hon kan är att flyga, hon vet inte än vad hon vill va för slags häxa

så hon startar en budfirma

och hon måste våga lita på människor som gillar henne för den hon är

senare under filmen så kan hon plötsligt inte flyga, så om ni vill veta hur

och kommer hon nånsin kunna flyga igen så titta på filmen


några soundtrack:



för mig så var filmen jättebra, som sagt så detaljerna runt om och så jag

kommer ihåg första gången jag såg den, det var med min gamla klass

vi gick till en bio och då tittade vi på den, alla i min klass brydde sig inte man jag bara stirrde på

skärmen

jag gillade kiki och hennes personlighet och ja.. jag bara gillade den


men aja så nästa gång ska jag skriva om en annan japansk film, Sayonara!

Msp

Av Hime-sama c: - 3 maj 2014 10:43

Konnichiwa!

(jo jag vet att det är få som tittar på min blogg och inga kommentarer nästan

men jag tänkte fortsätta att blogga för att jag gillar att prata om saker

som jag inte kan prata med andra om för jag har inga   )


men aja så igår så spelade min syrra msp (inte jag okej, jag loggar knappt in på

mina, bara när jag har tråkigt)

och så plötsligt såg hon detta:

     

det var en av dom som skapade msp.. vi vet inte om det verkligen var en moderator

men den accepterade min syrras vänförfrågan

aja så idag ska jag kanske till en tråkig kusin, om inte ska jag väl typ göra nåt

sen fråga min pappa om jag och min syrra kan sticka till lund

för jag vill till shock  

och sen plugga ...

aja så nu ska jag sticka, Sayonara.

 

(han hära gamlingen finns på riktigt.. sök bara på "kawaii old man" )

Av Hime-sama c: - 2 maj 2014 10:38

Ohayo!

jag kollade på tv och kom till röjar ralf, och den hade slutat och dom

började med såna låtar till endingen (ni fattar..)

så började dom sjunga på japanska.. jag bara:

 

men aja sen så fick jag reda på att min syrras bästis gäst ..

iallafall så min syrra var hos hennes bästis och då fick hon gäster och en av dom

går på den skolan jag ska gå på och min syrra sa att hon kan japanska

både prata och skriva och jag bara igen:

 

när hann hon plugga?? jag kan ju inte för jag hade skolan och annat..

iallafall jag ska testa bli vän med henne när jag börjar så kan vi snacka om anime

och sånt  

(hon gillar också anime och manga)

fast det dåliga är att hon kommer gå på sista året i gymnasiet när jag börjar ..

aja så nu måste jag bara klara dom nationela matte proven.. jag grät igår också för jag tänkte hur

det skulle vara om jag klarade dom.. men det känns som att jag inte kommer klara dom..

 

men aja så nu ska jag nog titta på anime elr nåt.. men sen måste jag plugga, jag pluggade

hela dagen igår (är seriös)

Sayonara!

 

( gillar konata och galaxy )

juste, pewdiepie och marzia ska till japan.. sån tur !  


Presentation


Håller kvar denna blog för nostalgin (jag kommer inte ändra utseendet i min blogg från 2016)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Klicka på bilderna för att komma till mina kanaler ^__^ 

 

   

Besöksstatistik

Adventure Time - BMO

Translate here! ^^

Bloggar ^___^

Deep stuff ~


Ovido - Quiz & Flashcards